مقایسه سرعت ترخیص کالا در بندر شهید رجایی با بندر اماراتی
چرا بیش از 140 هزار کانتینر ماهها در بندر شهید رجایی باقی ماندند و ترخیص نشدند؟
محمدرضا شهیدی، فعال اقتصادی، در گفتوگویی با اکوایران به تحلیل این موضوع پرداخته است.
او اشاره میکند که مهمترین بندر منطقه، بندر جبل علی در امارات است که ظرفیت آن دو تا سه برابر بندر شهید رجایی است. در این بندر، کانتینرها معمولاً در ۴ لاین طبقه بندی شده ترخیص میشوند و فاصله زمانی ترخیص آنها بین یک تا هفت روز است.
در مقابل، میانگین زمان ترخیص کالا از بنادر ایران حدود ۹۰ روز طول میکشد.
شهیدی بر این نکته تأکید دارد که این وضعیت پیامدهای سنگینی برای کشور به همراه دارد، از جمله افزایش قیمت تمامشده کالاها.
نسخه کامل در سایت:
اکوایران: بعد از حادثه بندر شهید رجایی و جانباختن تعداد زیادی از کارکنان و کارگران این بندر به واسطه انفجار مهیب، رئیس جمهور در ستاد مدیریت بحران استان همرمزگان از رسوب ماهها 140 هزار کانتینر در این بندر انتقاد کرد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
نقشه تلآویو برای نزدیک شدن به مرزهای ایران؛ پشت پرده خیز علیاف برای پیوستن به کمپ بیبی
-
زلزله ماهدشت به پایگاه فضایی آسیب نزد/ ماجرای آتشسوزی و قطعی برق در البرز چه بود؟
-
سقوط مشاور امنیت ملی که شدیدا به دنبال حمله به ایران بود/ ترامپ اصلا به شورای امنیت ملی نیاز دارد؟
-
شدیدترین حمله هوایی اسرائیل به سوریه+ فیلم
-
تغییر مدیریت در متروی تهران/زاکانی حکم جدید زد
-
تهران در برابر تهدیدها آماده است؛ هشدار فرمانده پیشین سپاه به واشنگتن
-
فروش خودروهای وارداتی آزاد شد
-
یکسانسازی قیمت آرد و نان؛ طرح جدید برای ثابت نگهداشتن قیمت
-
طرح متفاوت ترامپ برای توافق؛ پشت پرده تغییر لحن چشمگیر تهران و واشنگتن در مورد مذاکرات