«این دوره از نمایشگاه، تفاوت‌های قابل توجهی با دوره‌های پیشین دارد. بیش از ۱۲ سالن برای حضور شرکت‌ها در نظر گرفته شده، با این حال حدود ۴۰۰ شرکت صادرات‌محور به دلیل محدودیت فضا موفق به حضور در نمایشگاه نشدند.

در بعد بین‌المللی، سال گذشته از ۹۴ کشور دنیا، بیش از ۲۴۰۰ بازرگان در نمایشگاه حضور داشتند. امسال اما با توجه به ارزیابی‌های کمیته بین‌الملل، از میان ۱۲ کشور منتخب، حدود ۳۰۰۰ تا ۳۹۰۰ بازرگان دعوت شده‌اند که نشان از رشد و گستردگی حضور بین‌المللی دارد.

یکی از تفاوت‌های محسوس این دوره، نظم مثال‌زدنی در برگزاری جلسات بی‌تو‌بی (B۲B) و جی‌تو‌جی (G۲G) است. در دوره‌های پیشین بیشتر جلسات در قالب ارتباط مستقیم بازرگانان با یکدیگر برگزار می‌شد، اما این دوره برای نخستین‌بار جلسات سازمان‌یافته‌ای میان مقامات اقتصادی داخلی و خارجی و همچنین میان تجار و مسئولان برگزار شده است. این هماهنگی‌ها نشان می‌دهد که زمینه برای وقوع یک تحول مثبت در عرصه تجارت خارجی فراهم شده است.