ابراز خجالت قالیباف از سطح کیفیت آموزش/ رئیس مجلس: سند تحول بنیادین دیگر کارایی ندارد
اکوایران: رئیس مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان نظام آموزشی کشور گفت: «خجالت میکشم بگویم کیفیت آموزش و عدالت آموزشی کجاست». همچنین وزیر آموزش و پرورش نیز در دیدار با رئیس مجلس از نهاییشدن سند هوش مصنوعی در نظام آموزشی کشور خبر داد.

به گزارش اکوایران، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس امروز -۱۵ اردیبهشت- با جمعی از معلمان نمونه کشوری و استادان دانشگاه فرهنگیان دیدار و گفتگو کرد.
رئیس مجلس درمورد مدارس کشور گفت: خجالت میکشم بگویم کیفیت آموزش و عدالت آموزشی کجاست.
به گزارش مهر، رئیس مجلس درمورد شرایط مدارس و شرایط آموزشی کشور گفت: دانشآموزان در را با طناب بستند یا کلاس شیشه ندارد و همه از یک دستشویی استفاده میکنند.
او گفت: دوره ابتدایی که تمام میشود دانشآموز اسم خودش را هم نمیتواند بنویسد؛ اگر اینها را با چشم خودمان نمیدیدیم شاید اگر کسی میگفت باور نمیکردیم. باید مصمم باشیم و در این دوره مجلس و در این دولت اینها را واقعاً تمام کنیم.
قالیباف گفت: در ۲۰ سال، ۱۶ یا ۱۷ نفر در وزارت آموزش و پرورش (به عنوان وزیر یا سرپرست) جابجا شدند و اگر وزارت آموزش و پرورش برای ما مهم بود، این اتفاقات نمیافتاد. سند مهمی برای آموزش و پرورش نوشته شد (سند تحول بنیادین) که آنقدر از آن گذشت که الان نیاز به بازنگری دارد.
او در ادامه گفت: متوسط معدل در آموزش و پرورش وضعیت خوبی متأسفانه ندارد. ما باید مصمم باشیم در این دوره مجلس و دولت، مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را حل و فصل کنیم.
قالیباف گفت: در یکی از مواد برنامه هفتم، شاخصهای نظام مدیریتی مشخص شده است. ما باید ساختارهای آموزش و پرورش را اصلاح کنیم که این موضوع در قانون برنامه هفتم آمده است. ستادهای متعدد را باید جمع کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحقق کیفیت و عدالت در مدارس، منزلت معلم و ایمنی و توجه به دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد. باید رابطه بین مجلس، محله، مدرسه و مجازی را به درستی برقرار کنیم و آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارد.
قالیباف ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که سرانه هر دانشآموز را مشخص کنیم. سرانه هر مدرسه باید تعیین شود. ما در برنامه هفتم تاکید کردیم که هر طرح و برنامهای و در هر حوزهای که نقش مردم در آنجا معنی نداشته باشد، آن طرح و برنامه و قانون محکوم به شکست است.
سند هوش مصنوعی در آموزش و پرورش نهایی شد
امروز همچنین علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در دیدار با محمدباقر قالیباف با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه، منزلت و معیشت معلمان، خواستار حمایت جدی در این زمینه شد. او در سخنان خود به موضوع «فوقالعاده ویژه» و «فوقالعاده خاص» اشاره کرد که در دستور کار دولت قرار دارد و از پیگیری مستمر این وزارتخانه برای بهبود شرایط معلمان خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین از نهاییشدن سند هوش مصنوعی در آموزش خبر داد و گفت: «با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری و وزارت ارتباطات، تقسیم کار ملی در این زمینه انجام شده و بر اساس برنامهریزیهای صورتگرفته، آموزش مفاهیم هوش مصنوعی از تابستان امسال به ۱۰۰ هزار معلم و یک میلیون دانشآموز آغاز خواهد شد.»
این برنامه با هدف توانمندسازی منابع انسانی نظام آموزشی و آمادهسازی نسل آینده برای مواجهه با تحولات فناوری اجرا میشود و گامی مهم در جهت تحول دیجیتال در آموزش کشور به شمار میرود.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
حمله نتانیاهو به ترامپ با محوریت ایران/ اقدامات عملیاش با سخنانش همسو نیست
-
«برچیدن کامل»؛ ترامپ بالاخره موضعش را در مذاکرات مشخص کرد؟
-
محاصره هوایی اسرائیل توسط یمن/ درخواست نیروهای مسلح از یمن شرکتهای هواپیمایی
-
پیشرفت ۹۰ درصدی انتقال آب دریای عمان به اصفهان/ چالشهای خشکسالی 2 استان مرکزی ایران
-
رونمایی ترامپ از گزینه جدید مشاور امنیت ملی+ عکس
-
حمله موشکی جدید یمن و رخنه بزرگ امنیتی تلآویو
-
ترامپ: هدف از مذاکره برچیدن کامل برنامه هستهای ایران است/ آماده شنیدن استدلالها برای اجازه دادن به برنامه اتم غیرنظامی هستم
-
ابلاغ تصمیم جدید بانک مسکن؛ محدودیت سن بنا حذف شد
-
آتشسوزی در انبار ۴ هزار متری کارخانه موتورسیکلت مشهد