صعود به قله موفقیت: توصیههای مالک رستوران ۱۰۰ میلیون دلاری به کارآفرینان
اکوایران: مالک رستورانهای زنجیرهای معروف غذاهای گیاهی در آمریکا میگوید ایده ایجاد این رستوران دقیقا در دشوارترین زمان به ذهن او رسید؛ نکتهای که درسهای ارزشمندی برای کارآفرینان دارد.

به گزارش اکوایران، وجود غذاهایی چون «سیب زمینی اسلاتی» و «برگر گیاهی فاسی هاسی» نشان میدهد پینکی کول، صاحب رستورانهای زنجیرهای «اسلاتی وگان» و تهیه کننده سابق تلویزیون ارزش جلب توجه را به خوبی میداند.
براساس گزارشی از نشریه Entrepreneur، اصالت او و ارتباط واقعیاش با مخاطبان در موفقیت «اسلاتی وگان» مؤثر بوده است. او معتقد است که مردم تنها محصولات بدون گوشت او را نمیخرند، بلکه داستان، شخصیت و هدف او را نیز خریداری میکنند. به گفته کول، مردم اصالت را احساس میکنند، و این مساله سبب موفقیت او در حرفهاش شده است.
از تهیهکنندگی برنامه تلویزیونی معروف «موری شو» گرفته تا بنیانگذاری یک برند پرهیاهوی رستورانی، او مسیر خودش را هموار کرده و در سختیها پیروز شده است. کول میگوید میداند چطور مردم را گرد آورد و با آنها ارتباط برقرار کند.
اما مسیر او به سوی پیروزی در کارآفرینی بدون پیچهای سخت و صعود در مسیرهای پرشیب نبوده است. بااینحال، او اکنون در راس برندی قرار دارد که 100 میلیون دلار ارزشگذاری شده است.
امیدوارم شکست بخورید
مشکلات یکی از دلایل متعددی است که کول دومین کتاب خود را با نام «امیدوارم شکست بخوری» در سال 2023 منتشر کرد. او تأکید میکند که «پذیرفتن شکستها و چیزهایی که نمیتوانیم آنها را کنترل کنیم میتواند کاتالیزوری برای رشد باشد».
کول میگوید: «امیدوارم شکست بخورید، چراکه در آن لحظات شکست است که میتوان رشد و موفقیت واقعی را پیدا کرد». امیدوارم در شرایط دشواری گیر بیافتید، و همهچیز طوری به نظر برسد که انگار قرار نیست برایتان خوب پیش برود، چراکه اینکار بر عمق و غنای داستانی که در زمان حال مینویسید اضافه میکند.
اعتقاد کول به قدرت شکست از تجربه خودش سرچشمه میگیرد: در سال 2016، اولین رستوران او در نیویورک در آتش سوخت.
او هرگز در زندگیاش ادعای افسردگی نکرده بود، اما احساس افسردگی داشت و احساس میکرد شکست خورده است. او کسی نبود که شکست بخورد اما از دست دادن یک رستوران خارج از کنترلش بود. به گفته او، وقتی کارآفرین هستید و کنترلی ندارید، آزار میبینید؛ اما تا زمانی که دست نکشید، شکست نمیخورید.
این حادثه تلخ باعث شد کول به روشنی درک کند که گاهی شکست میتواند بهترین مسیر برای تمرکز دوباره بر اهداف باشد. او میگوید: آن آتشسوزی بهترین چیزی بود که میتوانست برای من اتفاق بیفتد، زیرا انرژی من را به مسیری جدید هدایت کرد.
تولد «اسلاتی وگان»
پس از این اتفاق، ایده ایجاداسلاتی وگان به ذهن کول خطور کرد. به گفته او این ایده مانند یک «جرقه روشنایی» بود. او اکنون یکی از محبوبترین مفاهیم رستورانی را در ایالات متحده دارد، اگرچه میپذیرد که مسیر آسانی نبوده است.
کول میگوید: آسان نبوده است. بعضی روزها پیش میآید که واقعا نمیخواهم ادامه دهم.
اهمیت تیم قوی و رسانهها
یکی از درسهای مهمی که کول در این مسیر آموخته است، اهمیت تمرکز بر استعدادها و ساخت یک تیم قوی است. او میگوید: استعداد برای رشد و موفقیت یک کسبوکار ضروری است. شما باید افرادی را بیابید که از شما باهوشتر، مشتاقتر و دارای همان روحیه و ذهنیت باشند. او همچنین بر اهمیت روابط عمومی و رسانهها تاکید دارد. بهگفته کول، این عوامل نقشی اساسی در دیده شدن و تقویت برند او داشتهاند.
کول میگوید: اگر روابط عمومی نداشته باشید، به عقب برمیگردید. این روند تبلیغات بود که باعث شد وقتی «اسلاتی وگان» در سال ۲۰۲۲ به بروکلین رسید، مردم برای امتحان کردن آن صف بکشند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
-
پوتین شرط توافق صلح را اعلام کرد/ مذاکرات به بنبست رسید؟
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
انتظار بازار دلار از دور چهارم مذاکره
-
چرخش پول به سمت سهمهای جامانده