سرنوشت کفشهای رها شده در هیمالیا
فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان معتقد است که در سالهای اخیر اتفاقاتی در صحنه جهان افتاده که باعث شده بازار جهانی پوشاک تا حدودی کوچک شود و این باعث شده بخشی از تولیدکنندگان پاکستانی و بنگلادشی توجهشان را به ایران معطوف کنند. اگر سبد فروش پوشاک در واحدهای صنفی بررسی شود، مشاهده میشود که سهم کالاهای خارجی کلا نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.
او در پاسخ به این سوال که افزایش سهم پوشاک خارجی در بازار پوشاک با وجود کاهش قدرت خرید خانوار چگونه اتفاق افتاده است هم گفت: این افزایش در واقع به معنی پاسخدهی مکانیزم بازار به تقاضای در حال ظهور گروههای کمدرآمد بوده. بخشی زیادی از این پوشاک خارجی مرتبط با پوشاک استوک و دست دوم است. به طور مثال بازار کفش کوه را در نظر بگیرید. در این بازار کفشهای کوه استوک و دست دوم با برندهای معتبر قیمتهای ارزان عرضه میشود. دوستان رد این زنجیره را بررسی کرده و مشاهده کردهاند که کوهنوردان بعد از صعود به هیمالیا، کفش صعود را همانجا میگذارند و گروهی این کفشها را جمعآوری میکنند، بخشی از این کفشها سر از بازار ایران در میآورد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد