جاده امن فروش خودرو؛ بورس یا سامانه
عرضه محصولات تولیدی شرکتهای خودروساز بعد از بازگشت تحریم ها در سال 97 با چالشهایی روبرو بود.
سیاستگذار خودرویی برای آنکه محصولات تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور را به دست مصرفکنندگان برساند راههای متعددی را تجربه کرد. فروش خودرو با مکانیزم قرعه کشی، ایجاد سامانه یکپارچه برای عرضه محصولات خودروسازان، فروش خودرو با ساز و کار نوبت دهی و فروش خودرو روی تابلوی بورس کالا را می توان از جمله ایدههای وزارت صمت برای فروش خودرو دانست.
اما سیاستگذار در نهایت تمرکز خود را روی دو ایده فروش خودرو در سامانه یکپارچه با مکانیزم نوبت دهی و عرضه خودرو در بورس کالا قرار داد. شورای رقابت با حذف بورس کالا به دنبال این است تا فروش خودرو تنها به کمک اهرم سامانه یکپارچه اتفاق بیفتد. اما کدامیک از دو مسیر می تواند به فروش خودرو کمک کند؟
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ هشدار سیلاب و تگرگ در چندین استان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
اولین جزئیات از خسارات زلزله 5 ریشتری رشتخوار/ آمار مصدومان اعلام شد
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
اتهام زنی تازه رئیس پنتاگون به ایران
-
وزیر کار: دهکبندی خانوادهها تغییر میکند/ برای توزیع کالابرگ نیازمند تعریف منابع جدید هستیم