به گزارش اکوایران، علیرضا شکوهیان، پژوهشگر حقوق اقتصادی در میزگرد اکوایران با اشاره به این‌که هیچ‌گاه مسیر نوآوری و سهم‌گرفتن از بازار برای کسب‌وکارها بسته نیست، گفت: مشاوران حقوقی برخی شرکت‌ها، وقتی می‌بینند تیم بازاریابی نتوانسته سهم بازار مناسبی برای کسب‌وکار به دست آورد، به سراغ این می‌روند که چطور می‌توان از منظر حقوقی به رقیب آسیب زد.

دکتر جعفر خیرخواهان، پژوهشگر و مترجم با تاکید بر اهمیت چگونگی تعریف بازار در ماجرای انحصار گفت: اگر تنظیم‌گر بازار را با معنای وسیع و درست تعریف کند، سهم پلتفرم‌ها بسیار کم‌تر از آن است که آنان را بتوان انحصارگر نامید.

دکتر شکوهیان ضمن اشاره به این‌که اسنپ‌فود خدماتش را در اختیار رستوران‌ها قرار می‌دهد تا رشد کنند افزود: در برخی قراردادهای اسنپ‌فود، آن‌چه به عنوان جریمه‌ی همکاری با پلتفرم‌های دیگر معرفی شده، در واقع خسارتی است که این کسب‌وکار باید برای جبران ارزش داده‌ها و خدماتش دریافت کند و این در دنیا امری پذیرفته شده است.


ویدیوی کامل این برنامه را اینجا ببینید: انحصار، رقابت و تنظیم‌گری در بازار آزاد