خودرو چگونه به کالای سرمایهای تبدیل شد؟
داود سوری، اقتصاددان در خصوص قیمتگذاری دستوری در بازار خودرو اظهار کرد: بدون شک صنعت خودرو در کشور، یک صنعت غیرکارا است. از این صنعت در طول دههها حمایت شده اما هیچ موفقیتی در پی نداشته است.
سوری افزود: خودرو به عنوان یک کالای مصرفی دیگر در کشور مطرح نیست به دلیل اینکه بازارهای دیگر نیز جذابیتی ندارند، خودرو نیز مانند بازار مسکن به عنوان یک سرمایه کوچک برای مردم است به همین دلیل تقاصا برای خودرو زیاد است.
دولت و شورای رقابت به نام انحصار به قیمتگذاری میپردازد در حالی که فلسفه وجودی شورایی مانند شورای رقابت قیمتگذاری دستوری نیست بلکه مقابله با انحصار است.
سوری ادامه داد: فضای شفافی نیست که بتوان قضاوت کرد که آیا زیان خودروسازان از ناحیه دولت تحمیل شده یا مربوط به عملکرد و ناکارایی خودروسازان است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
اتهام زنی تازه رئیس پنتاگون به ایران
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
-
اولین جزئیات از خسارات زلزله 5 ریشتری رشتخوار/ آمار مصدومان اعلام شد
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.