مشکل فرهنگی؛ مانع توسعه صادرات غیرنفتی
نبود بسترهای مناسب برای صادرات و عدم هماهنگی بین ارکان حاکمیت یکی از موانع اصلی در صادرات صنایع غذایی محسوب میشود که فعالان این بخش به آن اشاره میکنند و معتقدند این مانع موجب شده تا صادرات در این بخش با مشکلات بسیاری مواجه شود.
مدیرعامل صنایع غذایی سحر همدان با اشاره به مشکلاتی که در مسیر صادرات صنایع غذایی وجود دارد به این نکته اشاره کرد که مشکل فرهنگی یکی از موانع اصلی بر سر راه توسعه صادرات غیرنفتی در ایران است. این مشکل در سطوح مختلف جامعه، از پایینترین تا بالاترین اقشار، ریشه دارد و باعث شده است که فرهنگ صادرات و ارزش صادرات در کشور به جایگاه واقعی خود نرسد.
به گفته مسعود توتونچیان، این مانع در کنار موانع دیگر موجب شده تا صادرکنندگان ایرانی نتوانند به سهم واقعی خود در بازارهای بینالمللی و منطقه دست پیدا کنند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند