چرا شرکتها در «سراب رشد» گرفتار میشوند؟
بسیاری از شرکتها در ابتدای کار با شور و اشتیاق وارد بازار میشوند و با سرعتی چشمگیر رشد میکنند. اما این تب تند دیری نمیپاید و بسیاری از آنها با چالشها و افت مواجه میشوند.
گری پیسانو، استاد دانشکده کسب و کار هاروارد، در تحقیقی مفصل به بررسی این پدیده پرداخته و عواملی را که منجر به اصطلاحی به نام"سراب رشد" میشوند را تشریح میکند.
پیسانو در این راستا مدلی به نام RDM ارائه میدهد که بر پایه سه سوال کلیدی بنا شده است: نرخ رشد چقدر باید باشد؟ در چه حوزههایی باید رشد کرد؟ و چگونه باید به این رشد دست یافت؟ پاسخ به این سوالات نیازمند اتخاذ استراتژیهای دقیق و حسابشده و همچنین رهبری توانمند است که بتواند تحولات لازم را در سازمان ایجاد کند.
امیرحسین خالقی، در این قسمت اکو کست، از عللی که شرکت ها پس از یک اوج گیری موفق، دچار توقف و حتی سقوط می شوند را بر اساس مدل RDM پیسانو به زبان ساده توضیح می دهد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند