ابزارشهرداری برای تبلیغ سیاستهای فرزندآوری
اکو ایران : سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است که عدم تمایل به فرزند آوری بیش از این که ریشه اقتصادی داشته باشد ریشه فرهنگی دارد و می توان با ابزارهای هنری این موضوع را تبلیغ کرد .

به گزارش اکو ایران ، به تصویرکشیدن خانوادههای بدون فرزند در بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران ممنوع شده است. اما چقدرتبلیغات فرهنگی می تواند درموفقیت سیاست های جمعیتی تاثیر گذار باشد .
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران به اکو ایران می گوید : عدم تمایل به فرزند آوری بیشتر فرهنگی است تا اقتصادی، زیرا کسانی که به جهت اقتصادی شاید شرایط خیلی عالی هم ندارند به خاطر اهمیت این ماجرا و بحث پیر شدن سن جمعیت در ایران و کاهش موالید، بیشترفرزند دارند .
وی اضافه می کند: عدهای که به فرزند بیشتر آوردن اقدام میکنند در دهکهایی هستند که چندان اوضاع مالیشان خوب نیست و برعکس بسیاری از کسانی که بضاعت مالی و اقتصادی خیلی خوب دارند نه اقدام و تصمیمی برای ازدواج دارند و نه اگر ازدواج کردند خیلی سریع، دنبال فرزند آوری هستند یا اگر فرزند آوردند بربالا بردن تعداد فرزندان مصمم میشوند .
به گفته نادعلی این اتفاق به دلیل فضایی است که مربوط به ایران هم نیست: اتفاقی است که مربوط به دنیاست و عدهای در دنیا اتفاقی را رقم زدند و رسانه هم بار داده و سادگی ملتها نیز با آن ضریب زده است. زمانی وزارت بهداشت سیاست دیگری را درست تلقی میکرد و در حال حاضر همه به این موضوع رسیدند که جمعیت دارد پیر میشود و به مشکلات دیگری برمی خوریم.
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه می دهد : البته این را هم رد نمیکنم که مشکلات اقتصادی در این موضوع تاثیر گذار است ، یعنی هر چقدر ما به عنوان مسئولین چه شهری و چه کشوری بتوانیم شرایط زیست و شرایط اقتصادی مردم را سادهتر کنیم حتماً این ماجرا با استقبال بیشتری در دهکهای مختلف مردم رو به رو خواهد بود. اما معتقدم این قصه بیشتر از آن که اقتصادی باشد فرهنگی است.
نادعلی درخصوص سیاست های جدید که باید در بیلبوردهای تبلیغاتی به آن توجه شود می گوید : این ممنوعیت نیست و رفتن به سمت تبلیغ کردن موضوعی است که تا الآن نبوده و ممنوع کردن قبلی نیست. وقتی میخواهیم یک کار جدید کنیم کار قبلی را انجام نمیدهیم. همان طور که تا قبل از این که میگفتیم فرزند کمتر، چند فرزندی را ممنوع نکردیم الآن هم ممنوع نمیکنیم. سیاست جمهوری اسلامی ایران است . رهبر انقلاب وقتی چیزی را به عنوان سیاست نظام اعلام میکند ربطی به اصلاح طلبی و اصولگرایی ندارد و بیشتر به این برمی گردد که شرایط ملت به کدام سمت دارد میرود و به جهت استراتژی چگونه است.
سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد : برخی از افراد برای این قضیه آن قدر که باید احساس مسئولیت نمیکنند ،ولی ما باید احساس مسئولیت بکنیم و با بخش نامه و تمهیدات از بالا و پایین هم کاری نمی شود کرد .
وی با اشاره به این که در بلیبوردهای تبلیغاتی سطح شهر حتی یک کالا که به صورت مستقیم به موضوع خانواده بپردازد گفت :هر چه در این حوزه ظریف تر و با ابزارهای هنری کار انجام دهیم اثرش بهتر است ، ضمن این که من معتقدم در رسانه ملی و در فضای مجازی باید با ملت و مردم گفت و گو کرد و جواب هیچ کس مثل کارشناسان و پزشکان و افراد دیگر نتیجه نمیدهد و اگر هر کدام از گروهها بگوید، مردم یک جور برداشت میکنند و هر کس باید با زبان خود در این موضوع تبلیغ کند و ورود پیدا کند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
اولین جزئیات از خسارات زلزله 5 ریشتری رشتخوار/ آمار مصدومان اعلام شد
-
اتهام زنی تازه رئیس پنتاگون به ایران
-
وزیر کار: دهکبندی خانوادهها تغییر میکند/ برای توزیع کالابرگ نیازمند تعریف منابع جدید هستیم
-
ظرایف پنهان یک معامله و آغاز بخش سخت مذاکرات/ پشت پرده حمله عراقچی به دولت بایدن و بیبی
-
افزایش حقوق کارمندان منوط به تایید هیات وزیران شد
-
گروسی: توافق احتمالی ایران و آمریکا پیچیدگی کمتری از برجام دارد
-
هجوم بانکهای مرکزی به یوآن و دلار سنگاپور؛ دلار آمریکا در حساسترین دوره تاریخی خود؟
-
روز هشدار در بازار طلا، سهام و رمزارز
-
آخرین جزئیات از انفجار بندر شهید رجایی: ۷۰ فوتی و ۱۳۷۵ مصدوم/ سهلانگاری شرکت واردکننده عامل حادثه