روند
برندهای فاتح بازار ایران در تحریم
در سالهای اخیر، ترکیب مبادی اصلی واردات به ایران دچار تحولاتی شده است. در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، نزدیک به ۷۵ درصد واردات ایران از تنها سه کشور انجام شده است.
میزان تنوع شرکای تجاری عاملی است که بر آسیبپذیری اقتصاد دربرابر شوکهای خارجی مؤثر بوده، و میتواند تعیینکننده قدرت چانهزنی هر کشور دربرابر سایرین باشد. به نظر میرسد که تبعات تحریمها در سالهای گذشته در این زمینه نیز قابلمشاهده باشد.
اما ترکیب مبادی اصلی واردات به ایران چه تغییراتی را تجربه کرده است؟ چه کشورهایی در مقایسه با گذشته سهم بیشتری از بازار واردات به ایران را به خود اختصاص داده، و در مقابل، نقش کدام کشورها کمرنگتر شده است؟
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
محکومیت بحرین به پرداخت خسارت به ایران
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.