پولدارها چند برابر دهکهای پایین لباس میخرند؟
پوشاک را میتوان نمود بصری جایگاه طبقاتی اشخاص تلقی کرد، به گفته فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان، اقتصاد ایران یک دهه است که با کاهش رشد اقتصادی در کنار رشد لجام گسیخته فقر روبهرو بوده و به همین دلیل بررسیهای آکادمی سامان نشان میدهد که این روند منجر به چند پارگی بسیار بزرگی در بازار پوشاک شده است.
یزدانی میگوید: طبق آمار هزینه و درآمد خانوار کشور، دادهها نشان میدهند که در سال ۱۴۰۱ متوسط هزینه پوشاک هر خانوار ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده. گروههای پردرآمد یعنی دو دهک بالای درآمدی سالانه ۴۰ میلیون تومان صرف خرید پوشاک کردند. این رقم برای میان درآمدها حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال بوده و برای کم درآمدها ۳۳۰ هزار تومان بوده در سال. تفاوت به حدی زیاد است که شکل گیری بازار متمایز اجتناب ناپذیر است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
محکومیت بحرین به پرداخت خسارت به ایران
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر