وضعیت اقتصادی خانوارها را قناد کرد
در سال های اخیر سه اتفاق یا بهتر است گفته شود سه تغییر روی فعالیت قنادی ها اثرگذار بوده. مهم ترین اتفاق از نگاه فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان، فعالیت قنادی های زنجیره ای در این صنف بوده که رقابت را برای واحددهای انفرادی ایجاد کرد و روی فعالیت فعالان قدیمی این صنف اثر گذاشت.
به گفته یزدانی اتفاق دوم، افزایش سهم بازار اینترنتی و فعالیت پیج های اینستاگرامی تولید و پخت شیرینی و کیک بوده و مورد سوم پخت شیرینی و کیک در خانه هاست.
مشاور آکادمی سامان در این باره می گوید: با افزایش تورم و کاهش توان اقتصادی خانواده ها برای خرید کیک و شیرینی بخشی از تامین این نیاز به درون خانه ها کشیده شد و خانواده های کم درآمد یا میان درآمد به نسبت نیاز شروع به پخت شیرینی و کیک در داخل خانه کردند که این موضوع روی فروش واحدها هم تاثیر گذاشته.
او توضیح می دهد که انتظار می رفت وضعیت صنف قنادی بعد از کرونا که این صنف را از رونق انداخته بود، بهبود پیدا کند اما به دلیل متغیرهای کلان اقتصادی کشور این اتفاق نیفتاد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد