روانشناسی خرید چگونه به کمک فروشندگان میآید؟
روانشناسی و اقتصاد، دو حوزه علمی بهظاهر مستقل هستند که در عمل ارتباطی عمیق و متقابل دارند.
در حالی که اقتصاد به بررسی رفتارهای مالی، تصمیمگیریهای اقتصادی و تخصیص منابع میپردازد، روانشناسی بر عوامل ذهنی و عاطفی تأثیرگذار بر این تصمیمها تمرکز دارد. این ارتباط بهویژه در رفتار اقتصادی افراد آشکار میشود.
فرهاد نیلی، اقتصاددان، در میزگردی که به همت هفتهنامه تجارت فردا در اکوایران برگزار شد، با کمک کتاب معروفی با عنوان «اندیشیدن، سریع و آهسته» برای ارتباط علم روانشناسی و علم اقتصاد مثال قابل درکی ارائه داد.
نسخه کامل در سایت:
چه چیزی در ذهن انسان میگذرد که رفتارهای خاصی از او ظاهر میشود؟ دنیل کانمن، روانشناسی که در سال ۲۰۰۲ جایزه نوبل اقتصاد را از آن خود کرد، با شیوههای ساده آزمون و تجربه، رازهای مهمی از سازوکار ذهن انسان را کشف کرد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد