ایرانخودرو و سایپا از بنز و فولکس واگن پیشی گرفتند؟
خودروسازان اروپایی در سالهای بعد از کرونا تولیدات خود را کاهش دادهاند. صنعت خودروسازی اروپا که سهم بالایی از تولید ناخالص داخلی این کشورها را تشکیل میدهد، اشتغال قابل توجهی را نیز پوشش داده است.
خودروسازان اروپایی برای گذر از بحرانهای ناشی از کرونا تعدیل نیروهای متعددی انجام دادند ولی توانستند حتی شرایط مالی خود را نسبت به پیش از شیوع کرونا بهبود بخشند. این در حالی است که اطلاعات مالی شرکتی دو غول خودروسازی کشور نشان از سیاستگذاری معکوس آنها نسبت به شرکتهای اروپایی در تولید و استخدام دارد که نتیجه به دست آمده از آن نیز افزایش سرعت انباشت زیان بوده است.
بازار خودرو نیمه اول سال 1403 را بیشتر در رکورد به سر برد و همین مساله سبب شد تا فروشندگان روزهای خلوتی را سپری کنند. متقاضیان منتظر ریزش بیشتر قیمتها بودند و چندان در بازار خودرو آفتابی نشدند. اما بازار خودرو در نیمه دوم سال جاری چه روندی را در پیش میگیرد؟
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
محکومیت بحرین به پرداخت خسارت به ایران
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر