جیب خالی و پز عالی/ استانداردگذاری جدید برای صنعت خودرو چه هزینههایی دارد؟
مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: در ابتدای دولت فقط ۵۰ قطعه استاندارد در صنایع قطعه سازی خودرو وجود داشت و مابقی قطعات بدون استاندارد تولید و عرضه میشدند، اما تا پایان امسال استانداردهای هزار قطعه خودرو مشمول استاندارد خواهد بود. بعد از تصویب استانداردها در کمیتههای فنی و ملی، عرضه این هزار قطعه صرفاً با نشان استاندارد انجام خواهد شد تا مصرف کننده هم نسبت به ایمنی و کیفیت آنها اطمینان داشته باشد.
شاید در هیچ کجای دنیا نباید برای تعیین یک استاندارد بالاتر اما و اگرها را بررسی کرد. اما در ایران اوضاع متفاوت است. همین استاندارد جدید برای قطعه ساز، خودروساز و حتی بازار خودرو حاوی پیامهایی است که همه آنها مثبت نیست و قرار است بخشی از مطلوبیت آنها را کاهش دهد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
محکومیت بحرین به پرداخت خسارت به ایران
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.