دو مسیر برای حذف انحصار بازار خودرو
سیاست گذار خودرویی در دوران تحریم با بازاری روبرو است که بیش از پیش انحصاری است. کارشناسان معتقدند برای شکستن انحصار حضور خودروسازان بین المللی لازم است اما در شرایط تحریم بازار خودرو از حضور برندهای بین المللی خودروساز محروم است.
راه دومی هم برای ایجاد رقابت در بازار خودرو وجود دارد و آن فعال کردن شرکت هایی است که در زنجیره خودروسازی حضور دارند اما خودروساز نیستند. سیاست گذار می تواند با برنامه ریزی از پتانسیل این شرکت ها که دستی بر آتش تولید خودرو دارند، استفاده کند.
استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید خودرو نیز در همین راستا می تواند مورد توجه وزارت صمت قرار گیرد. البته ایجاد رقابت از این مسیر نیازمند الزاماتی است و فراموش نکنیم که این مسیر زمان بر است.
به نظر می رسد عریض کردن جاده ورود برندهای خودروساز جهانی به بازار خودرو مسیر راحت تری برای رقابتی کردن بازار خودرو است البته پیش از آن حاکمیت باید با اهرم سیاست خارجی سنگ تحریم ها را از مسیر ورود برندهای بین المللی خودروساز به بازار کشور بردارد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد