ایرانخودرو و سایپا باید جهانی شوند
صنعت خودرو در فضای بینالملل طی دهههای گذشته این قابلیت را داشت تا برندهای جهانی به صورت مستقل برنامههای تولیدی خود را پیش ببرند، اما با پیچیده شدن فرآیندهای تولیدی و رشد تکنولوژی شاهدیم که شرکتهای خودروساز دیگر به تنهایی نمیتوانند از پس هزینههای تحقیق و توسعه برآیند.
در سالهای اخیر شاهد همکاری شرکتهای بزرگ در زمینه تولید پلتفرمهای مشترک هستیم. مسیر دیگری که برخی از خودروسازان برای توسعه انتخاب کردهاند، ادغام است.
این ادغام سبب شده تا خودروسازان علاوه بر تقسیم هزینههای تولید بتوانند بازارهای خود را نیز به اشتراک بگذارند. اما در حالی که فضای تولید خودرو در سالهای اخیر متحول شده، شاهد هستیم که دو خودروساز بزرگ ایران فاصله معناداری از این فضا دارند. دلیل این مساله را باید در بازگشت تحریمها و ایجاد فاصله میان ایران خودرو و سایپا با شرکای بینالمللی جستوجو کرد.
فرشاد فطمی - اقتصاددان - در گفتوگو با اکوایران میگوید چالشهای پیش روی خودروسازان نشان میدهد که دیگر پیمودن این مسیر برای صنعت خودروی کشور امکانپذیر نیست و باید مدیران خودروساز به حضور در بازارهای جهانی بیاندیشند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد