رمز ایجاد تحول در شرکتها
اگرچه یک تئوری کلی مبنی بر اینکه «کار مدیر یعنی ایجاد تغییر و تحول» در مورد نقش مدیر در یک شرکت وجود دارد اما آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد: در سال 2023 فقط 12 درصد از طرحهای تحول در شرکت های بزرگ موفق بودهاند. مطالعات انجام شده حاکی از آن است با وجود آنکه حدود یک سوم از شرکتهای بزرگ، در هر لحظه از زمان به دنبال اجرای یکی از طرح های تحول هستند اما دستاورد چشمگیری در این زمینه به چشم نمیخورد.
به همین دلیل تلاش شده که از دهه ۱۹۹۰ تمرکز روی «مدیریت تغییر» انجام بگیرد و همین موضوع باعث شده تا تعداد شکستهای آشکار کمتر شود اما در عین حال موفقیتهای آشکار هم روند چشمگیری در شرکتها نداشته است. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها، معمولی بودن را انتخاب کردهاند.
در این برنامه اکوکست، نتایج یک مطالعه در مورد ۶ ویژگی طرحهای تحول موفق مرور شده است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند