فراتر از برند سفر شلوار لی از دنیای کارگری به صنعت
یکی از برندهای شلوار جین «لی» است. جالب اینجاست که برند در ایران به عنوان نام همین محصول یعنی «شلوار جین» مصطلح شده است.
به گزارش اکوایران، «لی» یکی از برندهای مطرح و موفق در زمینه تولید شلوارهایی با جنس پارچه «جین» است. در حالیکه در سایر نقاط جهان از شلوار جین با عنوان جین (Jeans) یاد میکنند، در ایران یکی از برندها به عنوان نام این محصول مصطلح شده است: لی!
این محصول نخستین بار برای کارگران معدن طراحی شد تا بتوانند برای مدت زمانی طولانی از آن استفاده کنند. با این حال، طولی نکشید که این جنس از پارچه و شلوار، به نماد دوام و در عین حال شورش تبدیل شد.
در ویدیوی بالا به تاریخ مختصری از شلوار جین و برند «لی» پرداخته شده است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.