لیپتون؛ مردی که چای سریلانکا را در آمریکا فروخت
بسیاری از افراد به چای کیسهای میگویند: «لیپتون». این در حالی است که چایهای کیسهای با برندهای مختلفی روانه بازار شدهاند و لیپتون فقط یکی از برندهای چای کیسهای است.
به گزارش اکوایران، نخستین بار سال ۱۹۰۸ بود که یک تاجر در آمریکا چای را در بستههای ابریشمی به مردم ارائه کرد تا نظر خود را درباره آن بگویند و یک نفر به صورت تصادفی، کل بسته ابریشمی را در آب داغ قرار داد.
به این ترتیب دریافتند که میتواند چای را در کیسه هم دم کرد و از اینجا بود که چای کیسهای متولد شد.
توماس لیپتون از این ایده استقبال کرد و چای سریلانکا را به آمریکا وارد کرد و از طریق کیسههای مختلف در اختیار مردم قرار داد.
در ویدیوی بالا توضیح دادهایم که چطور لیپتون با چای کیسهای مترادف شد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.