نسخه آپدیت بانکداری با هوش مصنوعی
نظام بانکداری با ورود موج سوم هوش مصنوعی دچار چه تحولاتی خواهد شد؟ گروهی از کارشناسان و متخصصان حوزه داده و هوش مصنوعی معتقدند که بارزترین اثر هوش مصنوعی در نظام بانکداری، شخصی سازی سرویس دهی به مشتریان است.
اگرچه از نگاه این گروه، بانکداری در ایران به لحاظ بکارگیری این فناوری نوین، هنوز در ابتدای راه است اما نیروی انسانی توانمند در این حوزه میتواند کمبودهای مربوط به حوزه سخت افزاری را جبران کند. آنطور که این گروه از کارشناسان عنوان می کنند: فاز آزمایشی استفاده از هوش مصنوعی در برخی بانک ها آغاز شده و احتمالا تا سال آینده شاهد تغییرات محسوسی در این حوزه برای خدمات دهی به مشتریان خواهیم بود.
با این وجود این گروه تاکید دارند دولت و بانک مرکزی در این حوزه فقط باید در نقش تصدیگر ظاهر شوند وگرنه این حوزه به مشکلات اساسی دچار خواهد شد.
فواد قادری، دانشیار دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی، حسن زادمهر، کارشناس هوش مصنوعی و علی گلزاده، متخصص داده و هوش مصنوعی در نشست نقدو نظر گروه رسانهای دنیای اقتصاد با موضوع « بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در نظام بانکی» از ریسک ها، مزایا و چگونگی حرکت دولت و بانک مرکزی پرداختهاند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
مذاکرات هستهای و انفجار در بندر راهبردی نزدیک تنگه هرمز؛ بازی توافق پیچیدهتر میشود؟
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
محکومیت بحرین به پرداخت خسارت به ایران