قیمت غیرواقعی در پرداخت خسارتهای بیمه
ماده 10 قانون بیمه یا همان قاعده نسبی، یکی از چالشهای مردم و بیمه هاست. در این قانون اشاره شده «در صورتی که مالی با قیمتی کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد، شرکت بیمهگر به اندازه مقدار بیمه شده، خسارت را پرداخت می کند.» همین موضوع باعث شده تا مردم در زمان دریافت خسارت به خصوص خسارتهای آتشسوزی و بدنه خودرو، مبالغی کمتر از ارزش واقعی دارایی دریافت کنند و از خسارت دریافتی ناراضی باشند. استناد شرکتهای بیمه هم به همین قانون است و رقم پرداختی را با این قانون توجیه میکنند.
پرویز خسروشاهی قائم مقام پیشین بیمه مرکزی معتقد است که ماده ۱۰ یا قاعده نسبی برای جلوگیری از ارایه اطلاعات نادرست توسط افراد بوده. چرا که ممکن است مردم ارزش دارایی را کمتر اعلام کنند تا حق بیمه کمتری بپردازند.
وقتی مردم ارزش واقعی یک دارایی را کمتر اعلام میکنند، در زمان خسارت نباید توقع دریافت خسارتی برابر با ارزش واقعی را داشته باشند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد