دام هشدارهای کاذب برای مدیران
هاروارد بیزینس: مدیران هر هشداری را جدی نگیرند.
مدیر هر شرکت ممکن است روزانه در مواجهه با بحران های متعددی قرار بگیرد اما اینکه چطور و از چه مسیری می تواند این بحران ها را مدیریت کند بی تردید می تواند ادامه حیات شرکت را تضمین کند.
در یکی از مقالات هاروارد بیزینس ریویو با عنوان «چطور ریسک های اقتصادکلان واقعی را تشخیص دهیم» که قسمتی از یک کتاب به نام «شوک ها، بحران ها و هشدارهای کاذب» است به این موضوع پرداخته شده که چطور مدیران در دنیایی که به طور مرتب تحلیلگران عنوان می کنند بحران های مختلف رخ دهد و به روز سیاه بیفتند، اسیر هشدارهای کاذب نشوند.
در این مقاله تاکید شده است مدیران بسیار بیش از بقیه باید احتیاط کنند چراکه اگر هر حرفی را جدی بگیرند و مثلا فکر کنند به زودی یک بحران داریم ولی این اتفاق نیفتد، می تواند هزینه زیادی را به شرکت تحمیل کنند.
از این رو این سوال مهم مطرح است که یک مدیر چطور تصمیم بگیرد و پیش رود که هم برای آینده آماده باشد و هم به هر رویداد و تحلیلی واکنش نشان دهد. در این برنامه اکوکست، به این سوال پاسخ داده شده است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
محکومیت بحرین به پرداخت خسارت به ایران
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر