اولویت بازار داخل بر صادرات لوازم خانگی
ایران با داشتن سابقه طولانی در تولید لوازم خانگی و تعدد برندها در این حوزه، پتانسیل قابل توجهی برای حضور در بازارهای جهانی دارد. با وجود این، سهم صادرات لوازم خانگی ایرانی در مقایسه با ظرفیت واقعی این صنعت بسیار ناچیز است.
در این خصوص عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران به این نکته اشاره میکند که زمانی که صحبت از صادرات نمیشود و هیچ سیاستگذاری در این خصوص وجود ندارد، امکان رقابت در بازار خارجی وجود نخواهد داشت.
به گفته عباس ابهری سیاستهای کنونی در صنعت لوازم خانگی ایران عمدتاً بر تامین نیاز داخلی متمرکز شدهاند و توجه کافی به موضوع صادرات و حضور در بازارهای جهانی نشده است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تخممرغ ۲۵ هزار تومانی درب مرغداری/ تعطیلی گسترده مرغداریها کلید خورد
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
محکومیت بحرین به پرداخت خسارت به ایران
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.