واقعیتهای بازار انحصاری خودرو پازل صنعت خودرو- قسمت دوم
در شرایط انحصاری اگر قیمت گذاری به بازار واگذار شود، در حقیقت انحصارگر قیمت را تعیین میکند و این موجب زیان رفاهی میشود. عرضه خودرو در بورس کالا نیز از این نظر تفاوتی ایجاد نمیکند.
مهدی نصرتی اقتصاددان و مدرس دانشگاه در گفت وگو با اکوایران به تشریح واقعیتهای بازار خودرو در ایران میپردازد و به مفهوم «رفاه از دست رفته» در بازار انحصاری اشاره میکند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ هشدار سیلاب و تگرگ در چندین استان
-
اولین جزئیات از خسارات زلزله 5 ریشتری رشتخوار/ آمار مصدومان اعلام شد
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
وزیر کار: دهکبندی خانوادهها تغییر میکند/ برای توزیع کالابرگ نیازمند تعریف منابع جدید هستیم
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
اتهام زنی تازه رئیس پنتاگون به ایران
-
پوتین شرط توافق صلح را اعلام کرد/ مذاکرات به بنبست رسید؟
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.