موتور اجتماعی اصلاح اقتصادی
فرآیند اصلاحات اقتصادی را میتوان بهصورت یک بازی که در آن دو بازیگر مهم با اهدف خاص حضور دارند، مدلسازی کرد.
بازیگر اول «سیاستگذار» است؛ سیاستگذار، سیاست موردنظر خود را که میتواند اصلاح قیمت انرژی باشد، با کمترین هزینه به سرانجام میرساند.
بازیگر دوم این بازی یعنی «مردم» سیاستهای پیشنهادی سیاستگذار را ارزیابی میکنند؛ یا آن را میپذیرند یا به تقابل با آن میپردازند.
جامعه تصمیم خود را براساس فضای انتظاراتی خود میگیرد.
سیاستگذار بهمنظور مدیریت این بازی باید اعتماد عمومی را جلب کند و جریان اجتماعی را با اصلاحات همراه کند.
سه عامل «دیپلماسی ارتباطی»، «زمانبندی» و «ملاحظات محبوبیتی» در حقیقت موتور محرک پیشبرد پروژه اصلاحات اقتصادی هستند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
زمان واریز کالابرگ اردیبهشت ماه مشخص شد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.