تلاش بیهوده برای خودروسازی بومی
صنعت خودرو مانند بسیاری از صنایع نیازمند مراودات با فضای بینالمللی است. این روزها دیگر خودروسازی را در دنیا مشاهده نمیکنیم که به تنهایی تمام نیازهای خود در در زنجیره تامین، تهیه کند. در واقع شرکتهای خودروساز از مسیر ارتباط با زنجیره جهانی تامین، نیازهای مختلف خود به قطعات را در خطوط تولید خود برآورده میکنند
این روزها تولید خودرو سمت و سویی جهانی به خود گرفته اما شاهد هستیم که صنعت خودروسازی کشور ما در حالی همچنان گرفتار تحریمهاست که سیاستگذار خودرویی بر طبل خودکفایی و خودروسازی بومی میکوبد. این در حالیست که نگاهی به تجربه جهانی به خوبی نشان میدهد خودروسازی بومی ایدهای منسوخ شده به نظر میرسد.
فرشاد فاطمی - اقتصاددان - در برنامه ویراژ اکوایران بحث خودروسازی بومی را واکاوی کرده است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
-
معلمان بیشترین سهم را از صندوقهای بازنشستگی دارند
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.