افت سهم ایران از بازار عراق
آمار گمرک نشان دهنده آن است که ایران در حال از دست دادن بازار شریک استراتژیک و مهم خود به لحاظ سیاسی و اقتصادی است.
عراق یکی از بازارهای مهم برای صادرکنندگان ایران محسوب می شود، اما طی ماههای اخیر شاهد آن هستیم که سهم ایران در بازار این کشور کاهش یافته است و ترکیه در حال جایگزینی با ایران است.
با توجه به اهمیت بازار عراق برای ایران این سوال مطرح می شودکه باید چه اقداماتی صورت داد تا بتواند عقب ماندگی در صادرات به عراق را جبران کنیم. در این خصوص مهدی اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد معتقد است؛ ما باید بتوانیم در غالب شرکتهای بخش خصوصی، اتاقهای بازرگانی و انجمنها ضوابط مشترک صادراتی و وارداتی داشته باشیم تا بتوانیم به پایداری در صادرات دست پیدا کنیم.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
-
پوتین شرط توافق صلح را اعلام کرد/ مذاکرات به بنبست رسید؟
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.