تحقیقات بازار بر بستر فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال
تحقیقات بازار یکی از شاخههای اصلی مشاوره مدیریت و کسبوکار در جهان محسوب میشود. بدون تحقیقات بازار مناسب، هر تلاشی برای راهاندازی کسبوکار جدید یا توسعه کسبوکار کنونی، امکان موفقیت و پیشرفت نخواهد داشت.
این امر بهویژه پس از ابداعات هوش مصنوعی و دادهمحور شدن کسبوکارها و امکان استخراج بینشهای قوی نسبت به آینده بازارها و صنایع مختلف، اهمیت ویژهای پیدا کرده است.
یکی از مهمترین نقشها را در این میان، پلتفرمهای تحقیقات بازار ایفا میکنند.
پلتفرم تحقیقات بازار برخلاف شرکتهای مجری تحقیقات بازار، خود انجامدهنده پروژه نیست، بلکه زیرساخت و بازارگاهی است برای جمعآوری، دستهبندی و عرضه گزارشهای بازار بر اساس نیازهای مشتری؛ گزارشهایی که خود توسط سازمانهای اقتصادی و شرکتهای تحقیقات بازار تهیه شده است.
درک این نکته بهویژه توسط کسبوکارهایی که نقش واسط را در صنایع مختلف ایجاد ایفا میکنند، اهمیت بالایی دارد.
در همین راستا اکوایران میزبان پنلی در نمایشگاه الکامپ با موضوع تحقیقات بازار بود.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
-
پوتین شرط توافق صلح را اعلام کرد/ مذاکرات به بنبست رسید؟