در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه واگن‌سازی تهران، رضا شیخ‌طاهری، مدیرعامل این شرکت، درباره چرایی افتتاح چندباره قطار ملی توضیح داد و گفت: نمونه اولیه قطار ملی در سال ۱۳۹۹ ساخته شد و همان نسخه آزمایشی بوده که تاکنون رونمایی‌های مختلفی برای آن صورت گرفته است. اما آنچه اکنون در جریان است، ورود به فاز تولید انبوه با داخلی‌سازی بیش از ۸۵ درصدی قطعات است. وی همچنین از انتقال فناوری بوژی از چین و مشارکت ۱۴ شرکت داخلی در این پروژه خبر داد.

از سوی دیگر، جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از اختصاص بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی برای اورهال ناوگان خبر داد و گفت این اعتبار تا آذرماه به مترو اختصاص خواهد یافت تا نوسازی واگن‌ها شتاب گیرد. وی همچنین از ساخت سه رام قطار ملی در داخل کشور خبر داد.

رضا محمدنژاد بیدخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو نیز در همین بازدید، وضعیت نگران‌کننده خط ۵ مترو را تشریح کرد و گفت این خط به دلیل قدیمی بودن و شرایط روباز (بالاستی)، آسیب‌پذیرتر از سایر خطوط است. وی وعده داد با نوسازی تدریجی در بازه‌های شبانه، مشکلات این مسیر پرحادثه کاهش یابد.