علاقه وافر خودروسازان به بازار انحصاری
بازار انحصاری را میتوان بازار مطلوب تمام تولیدکنندگان از جمله خودروسازان قلمداد کرد، زیرا در بازار انحصاری نه تنها خبری از رقیب نیست بلکه شرکتهای خودروساز نیازی به هزینهکرد در بخش تحقیق و توسعه خود ندارند و می توانند همان محصولات پیشین را به بازار عرضه کنند و مشتریان هم چارهای ندارند و مجبورند همان محصولات را خریداری کنند.
این اتفاق در دوران تحریم برای دو خودروساز بزرگ کشور افتاده است؛ اما این مساله در درازمدت به ضرر خودروسازان خواهد بود زیرا همیشه در روی یک پاشنه نمیچرخد و دیر یا زود تحریمها رفع خواهد شد و آنها مجبور هستند با رقبای قدری رقابت کنند، اما به دلیل حضور در یک بازار انحصاری توانی برای رقابت کردن نخواهند داشت. این مساله میتواند حیات خودروسازان را تهدید کند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
-
اتهام زنی تازه رئیس پنتاگون به ایران
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.