خروج پوشاک از اولویت خانوارها
رشد اقتصادی اصولا از طریق بهبود درآمد خانوار منجر به افزایش تقاضا در بازارهای مختلف میشود اما به گفته فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان، رشد اقتصادی که در کشور اتفاق افتاده، رشدی نبوده که منجر به رفاه شود. زیرا با نرخ تورم بالایی مواجه است. نرخ تورم بالا و ترکیب آن با عدم رشد درآمد خانوار و اینکه کالاهای ضروریتری همچون خوراک آهنگ رشد بالاتری را تجربه میکنند باعث شده که پوشاک از اولویت مصرفی بخشی از خانوارها خارج شود.
به گفته یزدانی، افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت پوشاک وارداتی و افزایش هزینه تمام شده پوشاک داخلی شده چرا که مواد اولیه برای تولید پوشاک داخلی افزایش نسبتا قابلی توجهی پیدا کرده و در عین حال باید اشاره کرد که در این بازار نرخ تورم از ۴۰ درصد به ۴۸ درصد افزایش داشته است.
در سالهای اخیر فروش آنلاین افزایش پیدا کرده و آنطور که پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان روایت میکند ۱۱۲ هزار پیج فروش اینستاگرامی در کشور فعال است که از این تعداد ۴۰ هزار پیج مربوط به واحدهای صنفی است و حدود ۷۰ هزار پیج مستقل اینستاگرامی فروش پوشاک انجام میدهند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ هشدار سیلاب و تگرگ در چندین استان
-
اولین جزئیات از خسارات زلزله 5 ریشتری رشتخوار/ آمار مصدومان اعلام شد
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
وزیر کار: دهکبندی خانوادهها تغییر میکند/ برای توزیع کالابرگ نیازمند تعریف منابع جدید هستیم
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
اتهام زنی تازه رئیس پنتاگون به ایران
-
پوتین شرط توافق صلح را اعلام کرد/ مذاکرات به بنبست رسید؟