ذوب یک چهارم قدرت خرید مردم در 1402
متولیان صنعت پخش می گویند جایگاه این صنعت در اقتصاد ایران شناخته شده نیست. ظاهرا در عارضه یابی چرایی این موضوع ردپای دو بخش هویدا می شود.
فعالان این صنعت عنوان می کنند علاوه بر چالش هایی که صنعت با آن روبه رو است و می تواند سهمی در ناشناخته بودن آن داشته باشد، بخشی از این عارضه مربوط به سیاست گذاری هایی انجام شده از سوی دولت می شود.
به عنوان مثال برخی اعضای انجمن ملی صنعت پخش ایران از سیاست های دستوری حوزه قیمت و مارجین گلایه دارند. سیاست هایی که در یکی دو سال اخیر به واسطه نوسانات اقتصادی اثرگذاری بیشتری بر فعالیت در این حوزه داشته اند.
دبیر انجمن ملی صنعت پخش ایران با استناد به داده های آماری این انجمن از کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قدرت خرید مردم در مقایسه با سال گذشته خبر می دهد.
احمد شیروانی می گوید: اثر این کاهش قدرت خرید موجب حذف ۳۰ شرکت پخش غیردارویی شده است.
در ایران فود این هفته علاوه بر این آمار، نگاهی به وضعیت صنعت پخش در ایران و جهان شده است.
صنعتی که مثل رگ در بدن است اما در ایران ظاهرا دچار انسداد های جدی است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
-
اتهام زنی تازه رئیس پنتاگون به ایران