جایگاه فروشگاههای زنجیرهای در ایران و ترکیه
سهم فروشگاه های زنجیره ای از شبکه توزیع ایران بالا نیست. آخرین برآوردها نشان می دهد سهم این فروشگاه ها اکنون به ۱۵ درصد رسیده است در حالی که طبق هدف گذاری انجام شده این سهم در سال گذشته باید به 20 درصد می رسید.
برخلاف ایران، سهم این نوع فروشگاه ها در شبکه توزیع بسیاری از کشورها از جمله در ترکیه بالا است و به بیش از ۷۰ درصد می رسد.
نکته جالب آنجاست که رییس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای می گوید همین سهم ۱۵ درصدی هم با اما و اگر مواجه است. او می گوید از یک سو هزینه بالای تجهیزات از سوی دیگری قیمت گذاری دستوری دست و پای این صنعت را بسته است.
منصور عالی پور معتقد است چالش های چندجانبه این صنعت سبب شده که ادامه فعالیت ما همچون حرکت روی میدان مین باشد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ایران خودرو قدرت خود را به سایپا نشان داد / آرزویی که سایپایی ها امیدوارند زودتر برآورده شود
-
ترامپ در آستانه ترک مذاکرات؛ اروپا به تکاپو افتاد
-
انفجار در سوله شرکت «اوانار پارسیان» میمه اصفهان
-
توصیف ویتکاف از مذاکرات با ایران ؛ انجام مسئولیتی بزرگ و مهم
-
قیمت مسکن در پردیس از 2میلیارد عبور کرد / افزایش قیمت در حاشیه تهران ادامه دارد
-
شبه قاره بر لبه پرتگاه؛ جنگی که آسیا را نابود خواهد کرد
-
کیش بنیاد به وزارت راه برای تراژدی بندر
-
آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند
-
اتهام زنی تازه رئیس پنتاگون به ایران
چهره روز
خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، نشان ملی «مایو» را به خسوس هوئرتا دسوتو، اقتصاددان اسپانیایی اهدا کرد.